tisdag 5 september 2017

Ny bok senare i höst. Dags för förhandsbeställningar


Hela bokomslaget öppet. Formgivning: Mikael Nydahl med Astrid Nydahls bilder.

Ett huvud är mer än fyra hundra struphuvuden

Anteckningar och dagböcker
från Östersjökusten



Ja, det blir alltså ännu en bok. Det är meningen att den ska utkomma under senare delen av hösten. Så snart jag har fått in tillräckligt många förhandsbeställningar går den iväg till sättning, formgivning och sedan till trycket.

Villkoren blir de samma som för tidigare böcker. Ni som beställer och betalar i förväg får den ordentligt billigare än de beställningar som görs när boken är tryckt och levererad.

Ni som läst mina tidigare böcker kommer att känna igen er. Det är förstås en bok där högt och lågt ryms på samma villkor. Det handlar om politik, kultur, historia och vardagar vid Östersjö-kusten. På samma sätt penetrerar jag frågor som har att göra med välfärd, invandring, islamism, vänster- och högerextremism, de totalitära ideologierna på politikens och religionens område, viktig litteratur från skönlitteraturens pärlor till facklitteraturens brännande ämnen.

I vanlig ordning skriver jag som en fri man och låter mig inte hindras av tidens politiska korrekthet och krav på självcensur och blundandet för det som kräver något av oss. Jag förvandlar ord som ”utmaning” till vad det verkligen handlar om: stora och djupa problem och kriser för Sverige och västerlandet. Men jag skyr dogmer och slagord lika mycket som jag skyr lögner och eufemismer. Mitt språk är inte propagandistens. Mitt språk är det oroliga hjärtats. Mitt språk söker inga anhängare, det söker läsare med liknande oro och intressen.

Pris vid förhandsbeställning: 225:-
Pris efter färdig bok: 275:-
Priserna inkluderar porto inom Sverige (Utlandsbeställningar hanteras utifrån om de sker inom eller utanför Europa, v.v. skriv till mig för detaljinformation).

Vill du förhandsbeställa skickar du ett mail till mig på thomas.nydahl@gmail.com

Då svarar jag med information om hur du ska betala och vilka uppgifter – postadress inte minst – som jag behöver av dig.

Om du förhandsbeställer och betalar bidrar du med viktigt stöd för min utgivning. Det är min förhoppning att det ska fungera bra också den här gången, som det gjort för ett större antal tidigare böcker.


Med bästa hälsningar från Thomas Nydahl


Inga kommentarer: