tisdag 28 juni 2016

Elvan är född, miraklet ett faktum

Mitt nyfödda barnbarn med det gamla
isländska namnet Hjalmar. Foto: Rakel Palm Nydahl
Vilken svindlande långhelg det varit. I torsdags fin middag hos våra husvärdar med vildsvin och röttvin. På midsommarafton en långkväll med allt det som hör den helgen till i goda vänners och familjens krets. Midsommardagen samma procedur här med en kär vän. Igår var det mitt äldsta barnbarn Rakels namnsdag, då föddes mitt barnbarn nummer elva. Han är alldeles nyfödd här på bilden, tagen av hans halvsyster som är nitton år äldre. Samma dag fick jag en fantastiskt recension av min nya bok och den ledde till en lång kö av bokköpare, så nu är hushållskassan påfylld för juli månad. 

Och igår fyllde jag själv 64. Först en fin havsutflykt med frukost och förmiddagskaffe, och efter middagsvila och presenter i brevlådan, en god restaurangmiddag med grekiskt senare på dagen. 

Tack till alla vänner och bloggläsare som sänt gratulationer i bloggen eller mailen. Och när den kvällen närmade sig försökte jag dra slutsatser. Kan bara dra en: en långhelg full av fina saker och ett mirakel. Kan en åldrande man begära något mer? Tack till er alla för uppmuntran, läsning och meningsfulla samtal.