söndag 26 oktober 2014

Några sista hälsningar till Tobbe


När jag vill visa några av allra de avskedshälsningar som kom till Tobbes begravning hoppas jag att ingen uppfattar det som indiskret. Jag vill ju djupast sett bara en enda sak: skapa handgripliga bilder av vem Tobias var. Han var ju också allt det som eftervärlden vittnar om. Kanske är dessa exempel inte "representativa" - men vilka skulle vara det?

Översta bilden visar hur en av hans långvariga och fina vänskaper hälsade honom. Jag talade med henne på begravningen. Nog förstår jag. Eller tror mig förstå.






Sista hälsningen från mig och Astrid.


Några av de lite äldre flickorna tog avsked med sång. Inne i kyrkan sjöng också de allra minsta i psalm 730 som har irländskt ursprung: "Må din väg gå dig till mötes/ och må solen värma din kind,/ och må regnet vattna själens jord,/ Och tills vi möts igen må Gud hålla,/ hålla dig i sin hand."


Inga kommentarer: