måndag 14 oktober 2013

Slakt och bokförsäljning

Lammen kom inte med på bilden. Foto: Astrid Nydahl

Det är slakttid. Årets nyslaktade lamm är hemkört, styckat och lagt i frysen. Det var ett lamm som levde lyckligt på ängarna utanför Tollarp. Det är av uppfödaren där jag brukar köpa. I år blev det största lammet, fjorton kilo rent kött, som blev mitt. För det betalade jag en tusenlapp.

I helgen har jag sålt nio exemplar av min nya bok för en hundralapp styck, 900:- säkrade. I och med det är lammet (nästan) betalt och jag kan dra en lättnadens suck medan höstregnet vräker ner. Och till er som köpt boken vill jag säga att ni har den i brevlådan måndag eller tisdag. Alla utom en är postade under söndagen.

På tisdag är det artritläkaren som väntar. Och efter det drar jag igång nästa arbetsrunda med boken om identitärerna. Jag har föresatt mig att fördubbla manusets omfattning på tre-fyra veckor, så det är bara att arbeta på. Tar tillfället i akt att tacka identitärer och andra som hört av sig med information och annat.

Viktig information: När ni betalar in för köpta böcker måste ni ange namn i meddelandefältet. De betalningar jag fått in är märkta med ordet "Boken" - det säger mig inget om vem betalaren är. V.v. hör av er till mig och berätta vem ni är om ni skrivit detta i meddelandefältet!


Inga kommentarer: