lördag 8 december 2012

Lördag i vinterlandskapet

Foto: Ulrika W.
Vaknar till ännu en snödag. Det är så svindlande vackert här ute nu. Och mer, bättre, vackrare lär det bli imorgon.

Stor glädjedag var det i familjen igår. Min äldsta dotter har fått stipendium för att kunna delta i seminarium om Alströms syndrom i USA nästa sommar, min äldste son fick femårigt arbetsstipendium från författarfonden, liksom han sambo fick ett ettårigt. Det fick också  en annan ung människa i litteraturens värld. Jag delar deras glädje fullt ut. Själv lever jag denna vinter på vad bokförsäljningen givit. Den har gått över all förväntan.

Innerst inne hoppas jag på att vi blir helt insnöade natten mellan söndag och måndag. Jag slipper be om ursäkt för att jag helst befinner mig här inne. Baka surdegsbröd, laga en god lammiddag, dricka ett gott vin. Läsa. Kanske skriva lite. Det är livet när det är som bäst.