tisdag 17 juli 2012

Skåneland när det är som bäst

Här sitter jag gärna, timme efter timme, och njuter av friden.
Idag var vi med två av barnbarnen varit vid Bosarpasjön. Det är en av Skånelands finaste platser, ofta bara besökt av några tyska och danska familjer som hyr sommarhus i bokskogarna runt sjön. Idag var vi som mest ett tiotal personer där. Jag ska inte bli alltför privat, men vill ändå visa er platsen där vi sitter med kaffe och smörgåsar. De övriga bilderna visar er sjön och dess omgivningar. Samuel försökte tala med ett danskt par som anlände till stranden i var sin kanot. Det gick inte så bra. Jag sa till honom att han hade kunnat be mig om hjälp med tolkning. Och så frågade jag om han förstod något av vad de sa. Jodå, det hade han gjort. Vad? Jo, när hon sa "Jag förstår dig inte...". Imorgon åker vi alla fyra till Blekinge och i övermorgon till barnens favoritplats: Brösarps backar med Haväng. Är solen med oss rundar vi av med glass i Simrishamn.


Samuel och Elin ute på bryggan. Foto: Astrid Nydahl.

För ett år sedan befann jag mig också här. Den krönikan hade ett mörkare drag. Läs här.