fredag 29 juli 2011

I familjesfären: Lykke 3 år.

Lykke, en lycklig treåring!

Lykke i famnen på moster Ditte, före kamerakapningen.

Igår fyllde mitt yngsta barnbarn, Lykke, 3 år. Dagen till ära fick hon själv sköta fotograferingen av sitt kalas. Hon tog så där 150 bilder och var mycket nöjd med resultatet. Här bara ett urval av de allra bästa bilderna (inklusive ett självporträtt)!

Moster Malin.

Självklar takstudie.

Moster Malin och mormor Birgitta i närstudie.

Grattisblomma med skärpa på storasyster i pappas knä.

Morfar Thomas.

Lykkes självporträtt.

7 kommentarer:

Ann sa...

Thomas, de här bilderna fick mig att skratta idag och det är stort i dessa tider. Det är stort överhuvudtaget. Underbara ungar, men en förmåga att lysa upp det svartaste mörker, det verkliga hoppet i vår tid.

Malin sa...

Hahaha, fy fan å se ut så!

Hanne H sa...

Til lykke (sådan siger vi jo på dansk) med den mindste - billederne bringer smilet frem, hvilket ikke er så ringe i disse tider. Heldige morfar.

Inre exil sa...

Malin, du gör dig till och då blir det så, men när du inte gör dig till är du så vacker, så vacker, min kära dotter.

Ann och Hanne, tack för era fina ord, ni gör mig så glad. Och du Hanne, om jag får leva tills Lykke blir vuxen så ska jag lära henne innebörden av til lykke! Ann, att göra någon glad, att få någon att skratta, det är i alla lägen större än att skada, såra, döda.

Kenneth Karlsson sa...

Din heldige gris, Thomas. Underbart kollage, designat morfar kan jag förstå.

Ulrika sa...

Härliga bilder - och tankeväckande. Det är ur detta perspektiv ett litet barn ser världen. Gillar Lykkes självporträtt - det är fart över det.
Rik är du, morfar Thomas.

Inre exil sa...

Kenneth och Ulrika, tack till er båda. Jo, visst är det både lycka och en rikedom!